1ste paar dagen - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Milou - WaarBenJij.nu 1ste paar dagen - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Milou - WaarBenJij.nu

1ste paar dagen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Juli 2012 | Bermuda, Hamilton

Na een paar dagen begint het langzaam te wennen. Ik weet mijn weg in het schip nu te vinden zonder te verdwalen en rust in mijn hoofd begint langzaam terug te keren. Ik ben natuurlijk nog lang niet klaar met leren, maar na een paar dagen kan ik het meeste wat ik leer weer onthouden.

Bij de Front Office heb ik naast mijn bijbel ook een schema met dingen die ik per dag moet leren. Binnen een week moet ik zelfstandig werkzaam kunnen zijn aan de front desk. De andere IC’s (International Concierge, wat ik ook ben) en de GRA (Guest relation attendent) moeten zorgen dat ik alles weet en kan. Het verschil tussen de IC’s en de GRA is trouwens dat wij in de back office ook werkzaam zijn. De telefoon opnemen voor als gasten vanuit hun cabins bellen bijvoorbeeld. Wat ze doen, heel vaak, met veel vragen en eisen :P En een verschil is de talen. Aan boord hebben we een talen programma waarbij alles ook vertaald kan worden in het duits, nederlands en spaans. Daar moeten wij dus ook voor zorgen. Daarnaast moeten wij er ook voor zorgen dat alle papieren in orde worden gemaakt voor credit cards, in schepen, uit schepen, uitnodigingen, het Mariner programma (voor mensen die veel cruisen met HAL krijgen dat extra dingen voor bepaald aantal dagen dat ze gecruised hebben) enz.

Nou het schema is per dag ingedeeld. Ik ben nu bij dag 6 en volgens mijn schema heb ik dag 2 nog niet afgemaakt :P Ik heb wel al meer dan de helft van de handtekeningen voor dag 7 hahaha. Het gaat echt kris kras door elkaar. Ik trek gewoon iedereen aan zijn uniform die tijd heeft om me dingen te leren. Wat ik tot nu toe echt allemaal heel leuk vind om te doen. Ik merk wel al dat ik de blije gasten veel leuker vind, dan de enge ontevreden gasten.
Ik stond dus achter de front desk, en Maartje was me wat aan het uitleggen. Toen er opeens een kerel voor ons stond. Een dikke captain Iglo, de originele dan he niet de nieuwe, en zonder pet maar ook zonder haar. Hij stond opeens voor ons. Met een knal rood hoofd, zwetend helemaal geïrriteerd. Hij begon dus helemaal te schelden en half te schreeuwen tegen Maartje. Het ging om het feit dat er bepaald dresscodes zijn als je wilt gaan eten in de Rotterdam diningrooom. Je mag bijvoorbeeld geen korte broek aan. Dat is het grootste probleem. Je broek moet minimaal over je knieën vallen geloof ik. Nou deze meneer hadden ze dus een keer geweigerd omdat hij een korte broek droeg. Nu was hij dus aan het eten in de diningroom toen hij zag dat ze blijkbaar iemand anders wel hadden toegelaten met een korte broek. Hij was al helemaal pissig geworden op de dining manager, en nu kwam hij dus bij ons om weer zijn zegje te doen. Want hij had blijkbaar ook al een gesprek met de dining manager gehad over het feit dat ze niet consequent genoeg zijn. Nou als echte Amerikaan ben je dus zwaaaaaaaaar beledigd als de een wel naar binnen mag en de ander niet. Maar deze kerel was gewoon aan het bibberen van woede zo erg voelde hij dat hem onrecht was aangedaan. Hij werd bijna paars echt niet normaal en midden in zijn woede liep hij gewoon weg :S Echt bizar.
Wat wel echt hilarisch is, en ik moet echt mijn best doen om niet kei hard te gaan lachen als ik voren sta en iemand komt langs. Is dat mannen hier aan boord dus echt van die knie sokken dragen als ze korte broeken dragen. Dus van die sokken die opgetrokken zijn tot aan hun knieën. Als je die aan hebt mag je wel naar binnen trouwens, bij de dining room. Maar vandaag was dus een extra gelegenheid en dan moet je ook een blazer aan. Dus onze beste woede meneer Iglo had een blauwe blazer aan met een lichtblauw hemd, een geruite das!! Jawel een geruite das :P En een kaki korte broek met donker blauwe sokken aan tot aan zijn knieën. Ik dacht echt dat ik het me bedacht had toen hij weg liep :P Maar toen kwam hij nog eens langs (in zijn woede was hij denk ik de verkeerde kant op gegaan) en toen had hij echt nog steeds aan. Dus toen ben ik er eens op gaan letten, en toen zag ik er nog veel meer!!! Echt hilarisch!!!!! :D

Wat ik dus ook moet doen voor mijn werk, is alle managers ontmoeten en alle afdelingen. Wat echt enorm hectisch is. Ik heb dus een agenda ergens waar zij in kunnen zetten wanneer ze willen dat ik langs kom. Nou het is dus al voor gekomen dat ik iemand vergeten was :P De digital copie shop. Het klinkt leuk maar het is eigenlijk een kleine Filippijn die op het crew deck zit weggestopt in een kleine ruimte en alles uitprint wat iedereen hem stuurt. Naast de Future cruise is het mijn favoriete afdeling. De uitleg die ik van hem kreeg was simpel genoeg om te onthouden. Dit is de computer, hier komen alle aanvragen binnen. Dit is de printer en hier komt het papier uit. Klaar. Geniaal die vent :P Future cruise ging ongeveer hetzelfde; We hebben 500 vaarten per jaar, ik ken alle vaarten alle schepen, alles. Ik help gasten bij het uitzoeken en boeken van een nieuwe cruise. Ook klaar. Echt geweldig deze 2. Ik heb dus ook 20 minuten uitleg gehad in het casino. Ik kan me dus echt niets meer herinneren van alles wat die kerel zei. Sowieso was het een rus, en hun accent in het engels maakt hun echt onverstaanbaar! Ik moet dus nog even iemand vinden die me opnieuw alles over het casino wil uitleggen haha :P Woepsiedaisys :P

Wat ik ook al de hele week aan het doen ben, en dat moet zo ongeveer ieder crew lid aan boord, is veiligheidsmaatregelen en dergelijke. Sinds de eerste dag heb ik wel 1 en soms wel 2x per dag uitleg gehad of een oefening. Op de eerste dag kregen we uitleg over de reddingssloepen. Het blijkt dus dat gasten in de reddingsboten gaan en de crew in rafts!! Echt bizar de gasten hebben echt bootjes en wij hebben zo een opblaasbare iglo’s!!! Echt niet eerlijk, we moeten keihard werken en als we zinken dan krijgen we ook nog de slechte overlevingskansen!! Een beetje ronddobberen in de hoop dat iemand ons oppikt :p Daarnaast heb ik een presentatie gehad over de beveiliging en veiligheid aan boord. Een brand oefening. Uitleg wat we moeten als het alarm af gaat. Wij van de front desk moeten dus alle gasten en crew members informeren. We zijn dus ook nog eens een van de laatste die van boord mogen :P fijn!! Gelukkig is de front desk redelijk hoog :P Verder heb ik ook al CPR training gehad en uitleg hoe je met zo een apparaat iemand schokken kan even. Dat soort dingen.
Maar ze zijn er echt bizar veel mee bezig om de crew zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Iedere 2 weken heb je een verlaat het schip oefening, en iedere 2 weken een brand oefening. Gelukkig hoeven wij ons alleen maar te melden bij Front office en daarna bij de toegewezen reddingsraft. Sommige moeten als verkeersregelaar en massa controle echt in de gang gaan staan met hun life vest aan, hesje erover en pet je op :P

Mijn werktijden zijn nu nog redelijk hetzelfde. Iedereen komt in een bepaald rooster en daar blijft hij/zij in. Alleen je pauzes tussen door variëren. Zo zit Max in het ochtend rooster. Hij begint vroeg en is dus ook al rond 7/8 uur ‘s avonds klaar. Rommel doet de avond, hij begint pas rond 11/12 uur maar werkt tot 1 of 2. Maartje, Shereel en ik zitten in de middag shift. Wij beginnen tussen 7 en 9 en zijn klaar tussen 9 en 11. Tussen door heb je dan elke uren vrij. Het kan ook voor komen dat je vroeg begint, laat eindigt en dan tussen door lang vrij hebt. In Bermuda is dat ideaal, want dan heb je genoeg tijd om richting het strand te gaan. Als je maar 2 uur hebt, moet je altijd een afweging maken. Sowieso moet je er altijd aan denken dat je nog moet eten. Daarnaast ga je of slapen of aan boord iets doen (sporten, chillen , internetten, je was enz.) of je gaat van boord af. Ik ben pas 1 keer van boord gegaan. De rest van de tijd heb ik geslapen, of ben ik op internet geweest. Ik wil wel graag iets leuks gaan doen, maar ben echt nog te moe om tussendoor of na mijn shift vooruit te komen. Wat ik wel altijd doe, hoeveel tijd ik ook heb, is mijn uniform uit trekken!! Met name het jasje en de panty!! De panty duwt mijn tenen echt bij elkaar, dus het is een enorme bevrijding als ik die eindelijk kan uit trekken. De rest van het uniform valt wel mee. De split van de rok is alleen erg hoog, en de rokken zelf zijn nogal kort. Me voorover bukken gaat dus niet, dan kijk recht tegen mijn met bedekte panty billen aan :P hahahah dat is echt geen gezicht :P Zullen ze wel doen omdat de mannen in pak moeten, en vrouwen vinden mannen in pakken meestal wel sexy :P (helaas nog geen leuke kerel in pak gezien :P maar goed ook :P ) Dus de vrouwen zullen wel korte rokken hebben met een hoge splits om de mannen ook iets leuks voor het oog te geven :P
Maartje gaat ’s avonds altijd naar crew bar, ze zegt altijd dat het heel gezellig is, maar ik heb mezelf nog niet zover gekregen om ook te gaan. Nadeel is ook dat je soms eerder klaar bent dan de rest, en dan nog moet wachten tot zij klaar zijn. Als ik dan op mijn kamer kom en mijn bed zie, ben ik verkocht :P De avond van het eerste crew feestje moeten Maartje en Shereel nog tot half 12 werken en ik was om 9 al klaar. Alleen naar een feestje is niet leuk, al helemaal als je niemand kent.
Om wakker te blijven ben ik toen maar eens uitgebreid gaan douchen. En als ik zeg uitgebreid douchen dan sta ik er makkelijk tussen de 10 en 20 minuten onder :P Je moet je bedenken dat de kleine badkamer (foto staat op facebook) zich helemaal vult met stoom. Dus toen ik de deur open deed en de stoom kwam naar buiten, ging het brand alarm af. Sta je daar in je blote kont, nog helemaal nat, in paniek met een loeiend brand alarm. Ik heb maar meteen de front office gebeld om te vragen wat ik moest doen. Die zeiden we sturen iemand langs………oke………snel afdrogen dan maar en kleren aan trekken. Toen belde Rommel me al terug om te vragen wat er aan de hand was en of alles goed met ging. Waarschijnlijk had de brug hen al gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Gelukkig stopte het brand alarm na een paar minuten toen de stoom was weggetrokken en hoefde niemand meer te komen. Dat heb ik weer :P hahaha
Daarna heb ik me rustig aan gekleed, haren geföhnd, make up gedaan en op de klok gekeken, 11 uur. Aangezien ik geen zin had om nog langer te wachten, heb ik Maartje opgebeld en gezegd dat ik al een kijkje ging nemen. Stiekem dacht ik hoe eerder ik ga, des te eerder kan ik weer terug komen en gaan slapen :P Maar goed het was dus net zo ongemakkelijk als ik al gedacht had. Ik heb eerst een tijdje met de spaanse assistent beverage manager staan praten. Hij was heel aardig dus dat scheelt, hij is ook pas enkele weken aan boord. Hij vertelde me dat de Kapitein de pik op hem heeft hahaha. De arme vent, hij vond het echt heel vervelend. Daarna heb ik met een kerel van de crew office gesproken, hij was ook heel aardig en best grappig. Hij is ook nog niet zoo oud, wat nieuw voor me is want aan de front office ziet iedereen uit als 20, in werkelijkheid zijn ze rond de 30 en hebben de Filipijnen allemaal al kinderen :S Echt bizar. Maar goed, ik had Max dus al gevraagd wat ik kon verwachten van de crew party, zijn enige antwoord was ‘Horny men’ :S (bedenk je dat Arnold Schwarzenegger dat zegt zo klinkt Max ook haha. Uiteindelijk was het wel zo hahaha. Voor ik het wist stonden 5 kerels om me heen te draaien tot Maartje kwam, en ik bij haar kon gaan staan. Helaas stond die bij 2 Hollanders, waarvan er een ontsnapt was uit de New Kids. Het was een Brabander en zodra ik mijn mond open had gedaan was het ‘Het is een Limbo, Jonge’. Echt waar, ik reis de halve wereld over en iemand begint te zeuren over mijn Limburgs accent?? :S Als ik daar zin in had gehad was ik wel naar Noord-Holland gegaan!! En hij bleef ook maar bezig met zijn ‘jonge’, achter iedere zin! Toen hij en de kerel die bij hem was vroeg of ik mee ging naar de OB (Officer Bar) Dacht ik direct Echt niet!!! Toen ben ik ook maar gaan slapen :P Eindelijk een excuus haha.

Ok aangezien dit verhaal nu al zolang is, stop ik hier maar :P

Over een paar dagen komt er weer een, zo hebben jullie de komende tijd in ieder geval genoeg te lezen over wat ik allemaal doe :D

Dikke Kus

• 10 Juli 2012 - 17:41

Wilbert:

Haha, die klote brabanders ook altijd ;-)!

• 10 Juli 2012 - 19:19

Anne:

Hee Lou,

wat super dat je de stap heb genomen! Ik ga je zeker volgen jonge ;)!!

Wanneer kom je terug, want dan wachten we zeker op jou voor de reunie!!

Veel plezier, mooie momenten, ervaringen en bovenal geniet!!

Heel veel liefs uit Brabant Anne x

• 15 Juli 2012 - 10:31

Tiny Delnoy:

Wat een verhaal Milou
    Pierre en ik hebben hel helemaal gelezen
    Wat een interessant verhaal.Wij wensen je verder veel succes en blijven je volgen.Straks zien wij die lieve Len van je op Thomas zijn verjaardag,wij geven hem een knuffel via jou .Liefs van opa P en oma T.